Plejkowy wątek kosmiczny

Tu dyskutujemy na wszystkie tematy niezwiązane z mikronacjami
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Damiano Robingren Stempel

Plejkowy wątek kosmiczny

Post autor: Damiano Robingren »

Ostatnia wiadomość z poprzedniej strony wątku

Wspaniały to był rok, nie zapomnę go nigdy. A czego sobie życzę w 25? Tego samego co w 24. W miarę aktywny byłem, dużo na wątku pisałem... Najlepszego <33

Damiano Robingren
Prezes firmy BAZTEK, Esperantysta
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
La Esperantismo celas la reciprokan sinkomprenadon kaj
konsekvence ankaŭ estimon kaj amon inter ĉiuj gentoj kaj nacioj.

L.L. ZAMENHOF
Awatar użytkownika
Damiano Robingren Stempel

Plejkowy wątek kosmiczny

Post autor: Damiano Robingren »

Plejkowy Wątek Kosmiczny
NAJSZYBSZE CODZIENNE! WIADOMOŚCI KOSMICZNE

No siema wracam do was w nowym roku, jednocześnie życzę wszystkiego najlepszego i najcudowniejszego w 2025 roku, no dobra więc jeśli Wasze postanowienie noworoczne to zrozumienie tego mistycznego rocket science to jest ku temu okazja, ponieważ całkiem nie tak dawno opublikowano fanowski schemat najnowszego silnika Raptor 3. Jeśli będziecie oglądać schemat to zacznijcie od ciekłego metanu (który jest paliwem przedstawionym na diagramie kolorem żółtym) i podążajcie za różnymi rurami, gwarantuję że znacznie lepiej zrozumiecie co i jak działa w tym silniku!

Oczywiście istnieje kilka rozbieżności, które nadal nie są całkowicie rozwiązane takie jak chociażby:
  • dokładne ustalenie pochodzenie autogenu Ch4 bo aktualnie wiadomo że jest to albo metanowy powerhead tak jak jest to pokazane na schemacie albo jest on przemieszczany przez kolektor hot gas'u, albo jest on po prostu bezpośrednio podłączony do transfer tube'a w górnej części powerheada do LOX'u. Nikt niestety nie dysponuje odpowiednimi zdjęciami więc na razie nie da się tego dokładnie określić
  • Nieznany jest również typ zapalnika w preburnerze bo to chyba oczywiste że nie wiadomo jakie dokładnie są wykorzystywane zapalniki w tym silniku. Bazując tylko na sposobie działania tego silnika jest wątpliwe, żeby używał on konwencjonalnych zapalników ale ten zapalnik potrzebuje nadal GOX i Ch4 poprzez specyficzną obecność wlotów
  • Nieznana jest także dokładna liczba turbin w każdym powerheadzie chociaż na podstawie szczątków starszych wersji Raptora wydaje się, że w rzeczywistości są dwie turbiny w obu głowicach ale ze względu na rozmiar turboshaftu nie jest to informacja w 100% pewna
No ale tak po za tym to całkiem niezły schemat :3

Obrazek
Damiano Robingren
Prezes firmy BAZTEK, Esperantysta
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
La Esperantismo celas la reciprokan sinkomprenadon kaj
konsekvence ankaŭ estimon kaj amon inter ĉiuj gentoj kaj nacioj.

L.L. ZAMENHOF
ODPOWIEDZ

Wróć do „Karczma Pod Fortuną”