
System gospodarczy Leocji oparty jest na handlu morskim. Każdy mieszkaniec Palatynatu, niezależnie od posiadanego obywatelstwa, może zarejestrować się jako armator w Urzędzie Marynarki Handlowej. Statki armatora mogą pływać pod banderą dowolnej polskiej mikronacji. Statki wysyłane są z leockiego portu w Nowym Brzegu do 15 portów innych mikronacji w celu pozyskania dóbr niezbędnych dla funkcjonowania kraju. Im mniej danych dóbr jest dostępnych aktualnie na rynku leockim, tym cena za jednostkę jest wyższa.
Porty innych mikronacji są uszeregowane w kolejności od położonych najbliżej do położonych najdalej. Najbardziej efektywne w przeliczeniu na czas są kursy do portów najbliższych — w Bialenii i Rotrii, najmniej efektywne do portów najdalszych — w Bizancjum i Nupii. Na liczbę pozyskanych jednostek wpływają także stan techniczny statku (zmniejsza się wraz z liczbą przetransportowanych dóbr), stopień dowódcy statku (zwiększa się wraz z liczbą odbytych rejsów) oraz szczęście armatora, ustalane losowo każdego dnia.
Dobra w magazynie państwowym zużywają się w trybie ciągłym. Ropa, beton, deski, stal i żywność zużywają się wraz z każdym rejsem. Beton, deski, alkohol, stal i szkło zużywają się wraz z każdym wątkiem na forum założonym w ciągu ostatnich 24 godzin. Węgiel zużywa się wraz z każdą wypowiedzią na forum zamieszczoną w ciągu ostatnich 24 godzin. Alkohol i szkło zużywają się wraz z każdym polubieniem na forum w ciągu ostatnich 24 godzin. Żywność zużywa się wraz z każdym mieszkańcem, który był obecny w Leocji w ciągu ostatnich 24 godzin.
Walutą obowiązującą w handlu morskim jest gulden (₪), który docelowo będzie wymienialny na leockiego palatyna po płynnym kursie. W chwili publikacji niniejszego wprowadzenia guldeny można wydawać na zakup kolejnych statków do floty armatora (w nieodległej przyszłości będą niezbędne do remontów statków oraz umożliwiona zostanie płatna zmiana danych rejestrowych armatora i statków). Pierwszy statek otrzymuje się bezpłatnie w chwili rejestracji, drugi kosztuje 1000 ₪, trzeci — 2000 ₪, czwarty — 4000 ₪ i tak dalej.
Dobrą strategią jest wysyłanie statków w krótkie rejsy podczas obecności na forum (pozwala to również zwiększyć liczbę kursów dowódcy statku, a tym samym jego wydajność) oraz w długie rejsy podczas nieobecności (na przykład, nocą). Wysyłając statek, warto zwrócić uwagę na wyświetlony dla danego towaru zarobek — import, który danego dnia był najbardziej opłacalny, innego dnia może być opłacalny najmniej. Im aktywniejsze jest forum, tym szybciej zużywają się dobra i tym wyższe są ich ceny, a tym samym zarobki.
Planowane funkcjonalności obejmują m.in. zmianę danych rejestrowych, wprowadzenie opłat za ropę i żywność oraz dwudniowe opcje specjalne połowu ryb i pozyskania ropy.