Jak działa system gospodarczy Palatynatu Leocji?

Dyskusje związane z systemem gospodarczym Palatynatu Leocji
Awatar użytkownika
Helwetyk Romański
Namiestnik

Jak działa system gospodarczy Palatynatu Leocji?

Post autor: Helwetyk Romański »

Obrazek

System gospodarczy Leocji oparty jest na handlu morskim. Każdy mieszkaniec Palatynatu, niezależnie od posiadanego obywatelstwa, może zarejestrować się jako armator w Urzędzie Marynarki Handlowej. Statki armatora mogą pływać pod banderą dowolnej polskiej mikronacji. Statki wysyłane są z leockiego portu w Nowym Brzegu do 15 portów innych mikronacji w celu pozyskania dóbr niezbędnych dla funkcjonowania kraju. Im mniej danych dóbr jest dostępnych aktualnie na rynku leockim, tym cena za jednostkę jest wyższa.

Porty innych mikronacji są uszeregowane w kolejności od położonych najbliżej do położonych najdalej. Najbardziej efektywne w przeliczeniu na czas są kursy do portów najbliższych — w Bialenii i Rotrii, najmniej efektywne do portów najdalszych — w Bizancjum i Nupii. Na liczbę pozyskanych jednostek wpływają także stan techniczny statku (zmniejsza się wraz z liczbą przetransportowanych dóbr), stopień dowódcy statku (zwiększa się wraz z liczbą odbytych rejsów) oraz szczęście armatora, ustalane losowo każdego dnia.

Dobra w magazynie państwowym zużywają się w trybie ciągłym. Ropa, beton, deski, stal i żywność zużywają się wraz z każdym rejsem. Beton, deski, alkohol, stal i szkło zużywają się wraz z każdym wątkiem na forum założonym w ciągu ostatnich 24 godzin. Węgiel zużywa się wraz z każdą wypowiedzią na forum zamieszczoną w ciągu ostatnich 24 godzin. Alkohol i szkło zużywają się wraz z każdym polubieniem na forum w ciągu ostatnich 24 godzin. Żywność zużywa się wraz z każdym mieszkańcem, który był obecny w Leocji w ciągu ostatnich 24 godzin.

Walutą obowiązującą w handlu morskim jest gulden (₪), który docelowo będzie wymienialny na leockiego palatyna po płynnym kursie. W chwili publikacji niniejszego wprowadzenia guldeny można wydawać na zakup kolejnych statków do floty armatora (w nieodległej przyszłości będą niezbędne do remontów statków oraz umożliwiona zostanie płatna zmiana danych rejestrowych armatora i statków). Pierwszy statek otrzymuje się bezpłatnie w chwili rejestracji, drugi kosztuje 1000 ₪, trzeci — 2000 ₪, czwarty — 4000 ₪ i tak dalej.

Dobrą strategią jest wysyłanie statków w krótkie rejsy podczas obecności na forum (pozwala to również zwiększyć liczbę kursów dowódcy statku, a tym samym jego wydajność) oraz w długie rejsy podczas nieobecności (na przykład, nocą). Wysyłając statek, warto zwrócić uwagę na wyświetlony dla danego towaru zarobek — import, który danego dnia był najbardziej opłacalny, innego dnia może być opłacalny najmniej. Im aktywniejsze jest forum, tym szybciej zużywają się dobra i tym wyższe są ich ceny, a tym samym zarobki.
Planowane funkcjonalności obejmują m.in. zmianę danych rejestrowych, wprowadzenie opłat za ropę i żywność oraz dwudniowe opcje specjalne połowu ryb i pozyskania ropy.
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) Helwetyk Romański, ʟᴀɴ
Namiestnik Palatynatu Leocji, kawaler Rewelacyjnej Komandorii ORF
Torgus Hosteen
Przybysz

Jak działa system gospodarczy Palatynatu Leocji?

Post autor: Torgus Hosteen »

Przy wcześniejszych "wersjach" portu pojawiał się "komunikat", że cena może ulec zmianie, gdy inny statek dopłynie do portu przed nami z tym samym towarem. Gdy mam więcej statków, ta sprawa zainteresowała mnie pod tym kątem, czy to dotyczy też innych moich statków? Ponieważ gdy wyślę jeden statek, to przy kolejnych jest inna cena, zanim była tam przed wysłaniem statku (pomijam różnicę cen wynikającą z poziomu statku i jego dowódcy).

Czy cena, która mi się pojawia przy wysłaniu kolejnego statku jest już "skorygowana" o to, że wypuściłem inne statki do tego samego portu i wiadomo, że one dotrą wcześniej?
Awatar użytkownika
Helwetyk Romański
Namiestnik

Jak działa system gospodarczy Palatynatu Leocji?

Post autor: Helwetyk Romański »

Torgus Hosteen pisze:
06 lut 2020, 12:30
Przy wcześniejszych "wersjach" portu pojawiał się "komunikat", że cena może ulec zmianie, gdy inny statek dopłynie do portu przed nami z tym samym towarem.
Komunikat brzmi: „[z]arobek może ulec zmianie. Jeżeli ktoś wyprzedzi Cię z przyjęciem zlecenia transportu, cena spadnie. Jeżeli towary zostaną w międzyczasie zużyte, cena wzrośnie”. W moim zamyśle oznaczał to samo, co wcześniej (nie pamiętam, co 😉). Powód jest jeden i tylko jeden: wyświetlane ceny nie odświeżają się na bieżąco — mechanizm odświeżania ich w tle byłby przesadą.

Chodzi o sytuację, w której wchodzimy do portu, po czym oddalamy się od komputera lub telefonu na kilka minut. W tym czasie ktoś inny mógł wejść do portu i przyjąć zlecenie, mógł też odpalić się skrypt zużycia dóbr. O ile nie przeładujemy strony, wyświetlany zarobek nie będzie już aktualny. O ile klikniemy natychmiast po załadowaniu strony, kwota wyświetlana powinna być w stu procentach zgodna z kwotą faktyczną.

Torgus Hosteen pisze:
06 lut 2020, 12:30
Gdy mam więcej statków, ta sprawa zainteresowała mnie pod tym kątem, czy to dotyczy też innych moich statków? Ponieważ gdy wyślę jeden statek, to przy kolejnych jest inna cena, zanim była tam przed wysłaniem statku (pomijam różnicę cen wynikającą z poziomu statku i jego dowódcy). Czy cena, która mi się pojawia przy wysłaniu kolejnego statku jest już "skorygowana" o to, że wypuściłem inne statki do tego samego portu i wiadomo, że one dotrą wcześniej?
Wysłanie statku zawsze oznacza przeładowanie portu i ponowne przeliczenie cen, więc: co do zasady, tak. Przy czym czas powrotu nie gra roli — w chwili przyjęcia zlecenia, stan magazynu wzrasta od razu i tak samo od razu następuje odpowiednie zużycie ropy, betonu, desek, stali i żywności.
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) Helwetyk Romański, ʟᴀɴ
Namiestnik Palatynatu Leocji, kawaler Rewelacyjnej Komandorii ORF
Awatar użytkownika
Ludwik Tomović
Księstwo Sarmacji

Jak działa system gospodarczy Palatynatu Leocji?

Post autor: Ludwik Tomović »

Czy da radę pływać do różnych portów?
Bo póki co, wszystkie moje statki płyną wciąż do tego samego....
Awatar użytkownika
Franklin Garamond
Namiestnik

Jak działa system gospodarczy Palatynatu Leocji?

Post autor: Franklin Garamond »

Ludwik Tomović pisze:
06 lut 2020, 21:58
Czy da radę pływać do różnych portów?
Bo póki co, wszystkie moje statki płyną wciąż do tego samego....
Tę czerwoną kropkę trzeba przeciągnąć.
Obrazek Obrazek
(—) Franklin Garamond, Namiestnik Palatynatu Leocji
Awatar użytkownika
Ludwik Tomović
Księstwo Sarmacji

Jak działa system gospodarczy Palatynatu Leocji?

Post autor: Ludwik Tomović »

Dziękuję!

Nie zwróciłem uwagi na to...
Awatar użytkownika
Helwetyk Romański
Namiestnik

Jak działa system gospodarczy Palatynatu Leocji?

Post autor: Helwetyk Romański »

Ludwik Tomović pisze:
06 lut 2020, 22:55
Dziękuję! Nie zwróciłem uwagi na to...
To moja wina; przyznam, że nie zakładałem, że duży czerwony przycisk nie zachęci sam z siebie do tego, żeby sprawdzić, co robi. Do listy dopisuję sobie dodanie stosownej adnotacji. 😉
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) Helwetyk Romański, ʟᴀɴ
Namiestnik Palatynatu Leocji, kawaler Rewelacyjnej Komandorii ORF
Awatar użytkownika
Ludwik Tomović
Księstwo Sarmacji

Jak działa system gospodarczy Palatynatu Leocji?

Post autor: Ludwik Tomović »

Czasami dotarcie do portu zajmuje o połowę czasu mniej, a zarobki są za to znacznie wyższe.
Z czego to wynika?
Awatar użytkownika
Helwetyk Romański
Namiestnik

Jak działa system gospodarczy Palatynatu Leocji?

Post autor: Helwetyk Romański »

Ludwik Tomović pisze:
15 mar 2020, 11:53
Czasami dotarcie do portu zajmuje o połowę czasu mniej, a zarobki są za to znacznie wyższe. Z czego to wynika?
Jeżeli w magazynie jest deficyt, czasy rejsów są skrócone o połowę. Zarobek „sam w sobie” nie jest wyższy — ceny są natomiast uzależnione od stanów danego towaru, więc w sytuacji, w której stan magazynu jest ujemny, przyjmowana jest maksymalna cena za jednostkę.
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) Helwetyk Romański, ʟᴀɴ
Namiestnik Palatynatu Leocji, kawaler Rewelacyjnej Komandorii ORF
Awatar użytkownika
Ametyst Faradobus
Przybysz
Lokalizacja: Hirschberg-Joksopolis / Wolnograd

Jak działa system gospodarczy Palatynatu Leocji?

Post autor: Ametyst Faradobus »

Swoją drogą, czy myśleliście o czymś takim, aby ranga dowódcy uzależniona była także od zysku albo ilości przewiezionych towarów, a nie tylko od rejsów?
prof. net dr h. c. mgr
Ametyst (Faradobus) LAN
nieustannie król Hirschbergii i Weerlandu,
sekretarz generalny Wielkiego Sternika,
minister ds. zagranicznych Republiki Bialeńskiej,
lew Wolnogradu, kedyw Faradobaju etc.
ODPOWIEDZ