System wojenny

Przedstawicielstwo dyplomatyczne Republiki Suderlandu
ODPOWIEDZ
Karl von Schwarzengrau
Republika Suderlandu

System wojenny

Post autor: Karl von Schwarzengrau »

Drodzy mieszkańcy Palatynatu Leocji

Chciałbym Wam udostępnić broszurę, w której przedstawiłem swój system wojenny. Zachęcam do zapoznania się z nim - https://drive.google.com/file/d/1MkgCsC ... FgapI/view
Awatar użytkownika
Helwetyk Romański Stempel
Namiestnik Palatynatu Leocji
Lokalizacja: Nowy Brzeg

System wojenny

Post autor: Helwetyk Romański »

Karl von Schwarzengrau pisze:
14 kwie 2020, 17:41
Chciałbym Wam udostępnić broszurę, w której przedstawiłem swój system wojenny. Zachęcam do zapoznania się z nim - https://drive.google.com/file/d/1MkgCsC ... FgapI/view
Po lekturze. Jeżeli mogę coś zasugerować, myślę, że warto byłoby, na przykład na bazie tego wątku, opisać jedną wypowiedź z ruchami wojsk (jakie były możliwości, na co się zdecydowano i dlaczego) i jedną wypowiedź z wynikami starć (jak wyglądały obliczenia, co wzięto pod uwagę), wyjaśnić ikony, użyte skróty i określenia etc. Wynika to zapewne z podręcznika, ale konkretne przykłady bywają pomocje.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) prokr. Hweltywk Romański, RkORF · LAN
Namiestnik № 2 Palatynatu Leocji
Dyniowy Padawan
LEOCKA PARTIA FASZYSTÓW JĘZYKOWYCH

Nikogo się nie ściga, ale wszystkich się poprawia, bo tak nakazują
wewnętrzna potrzeba, poczucie sprawiedliwości i wyznawany porządek rzeczy.

IGNATS IK RUTH

Nawet podczas realiozy sprawdzam skrzynkę helwetyk​@​gmail.com
Karl von Schwarzengrau
Republika Suderlandu

System wojenny

Post autor: Karl von Schwarzengrau »

Oczywiście, postaram się takie coś przygotować. Myślę, że jutro lub pojutrze będzie gotowe. Jak nie to na pewno na weekend.
Karl von Schwarzengrau
Republika Suderlandu

System wojenny

Post autor: Karl von Schwarzengrau »

Muszę przyznać, że to było trudne zagadnienie do opisania z kilku powodów:
1) Planując ruchy miałem zawsze na uwadze aktualny stan siły jednostek Suderlandu jak i wroga. Siła była na bieżąco aktualizowana i straciłem możliwość zerknięcia jaka ona była w danej turze, w związku z tym przygotowując ten opis, domyślałem się jaką mogły dysponować siłą te jednostki, bo z jakiegoś powodu musiałem wykonać takie, a nie inne ruchy.
2) Musiałem wybrać ruchy gdzie ja zaczynałem, ponieważ nie wiem czym mój rywal kierował się wydając rozkazy. W sytuacji gdzie rywal zaczynał turę, miałem dosyć ograniczone możliwości i grałem na narzuconych warunkach.

Postanowiłem więc opisać swoje ruchy zawarte w poście nr 20.

W związku z licznymi siłami rywala na zachodzie frontu, postanowiłem przesunąć jednostki na tyłach wzmacniając front, a przy tym delikatnie przesunąć jednostki do przodu w miejscach gdzie rywal miał lukę. Walka tu się toczyła o teren - były tam góry. Jeśli ja bym je atakował, miałbym karę -50% do siły. Jeśli zmusiłbym wroga do ataku na ten obszar to on dysponowałby taką karą.
Wzmocnienie frontu spowodowało również to, że wróg miał trudniejsze zadanie w przebiciu się przez moje pozycje. Musiał więc zgromadzić trochę więcej jednostek w danym obszarze, aby móc podjąć próbę przełamania. Z kolei przy mojej domimacji morskiej i powietrznej mogłem przeprowadzić druzgocące szeregi wroga naloty.

Na północy również wykonałem kilka ruchów - miały one przede wszystkim odciąć wrogie jednostki i umożliwić ich zniszczenie w okrążeniu, a zarazem uniemożliwić wrogowi przedarcie się lub kontratak. Zablokowałem również obszar wyżynny, zdobywając go. Spowodowało to, że wróg miałby kary do ataku tych sektorów.

W przypadku wyliczania wyników starć brałem kolejno pod uwagę: siłę jednostek, następnie modyfikatory, które na nie działały. Czasami zdażała się sytuacja, że mimo walki na mapie, przy podliczaniu wyników starć, starcia nie było. Wynikało to z tego, że naloty zadawały uszkodzenia do tego stopnia, że niszczyły jednostkę. W przypadku nalotów powietrznych uwzględniałem warunki pogodowe - były one losowane poprzez discorda Federacji Nordackiej z narracyjnymi kostkami. Siła ostrzału z morza była zawsze wyliczana według wzoru - siła wszystkich okrętów *0,1 (pomniejszenie wynikające z regulaminu). W przypadku siły nalotu samolotów - siła wszystkich samolotów*modyfikator wynikający z typy maszyny*warunki pogodowe (jeśli burza zabierała 15% siły to mnożenie przez 0,85)*inne modyfikatory (np kara za uszkodzone lotnisko).

Symbole jednostek pochodzą stąd - http://www.atf40.fr/ATF40/divers/OTAN/WWII_symbols.jpg

Tutaj nie ma symboli okrętów. W związku z tym zaczerpnąłem je z gry Hearts of Iron III (tak, trójeczka, nie czwóreczka :p).
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

System wojenny

Post autor: Ronon Dex »

Karl von Schwarzengrau pisze:
19 kwie 2020, 17:19
Symbole jednostek pochodzą stąd - http://www.atf40.fr/ATF40/divers/OTAN/WWII_symbols.jpg
Z całym szacunkiem, ale warto wskazać jednak oryginał - to są symbole opracowane na potrzeby strony Pana Niehorstera (no w sumie nie jego strony, bo to człowiek już dość sędziwy i nawet nie wiem czy jeszcze na tym świecie... oby - ale wcześniej na potrzeby jego publikacji w temacie organizacji z okolic DWS) - autora wielu publikacji i badacza organizacji z okolic DWS:
- http://niehorster.org/000_admin/009_symbols.html
- http://niehorster.org/013_usa/_41_usarm ... ls_af.html

Czyli oznaczenia opracowane na bazie używanych obecnie przez NATO, ale dostosowane do systemów organizacyjnych z I połowy XX wieku.
Obrazek
Karl von Schwarzengrau
Republika Suderlandu

System wojenny

Post autor: Karl von Schwarzengrau »

Przepraszam, nie byłem świadomy tego. W sierpniu znalazłem tę grafikę w google i od tej pory z niej korzystam. Szukałem wtedy symboli NATO tak, aby każdy przeglądający wątki z działaniami wojennymi, jak i biorący udział w konflikcie, miał wgląd do tego, co jaki symbol oznacza. Same symbole również kojarzyłem z Hearts of Iron III.
Awatar użytkownika
Helwetyk Romański Stempel
Namiestnik Palatynatu Leocji
Lokalizacja: Nowy Brzeg

System wojenny

Post autor: Helwetyk Romański »

Karl von Schwarzengrau pisze:
19 kwie 2020, 17:19
Postanowiłem więc opisać swoje ruchy zawarte w poście nr 20.
Pytanie trochę z ukosa: przy jakiej minimalnej liczbie jednostek (jednej ze stron konfliktu) system jest „grywalny”? Głośno myślę tutaj o uproszczonych do granic możliwości manewrach na zasadzie poradnika. Mam też wrażenie, że warto byłoby również połączyć mapy (zwłaszcza fizyczną, z uwagi na powołaną karę do siły) oraz wprowadzić unikalne oznaczenia sektorów. Jeżeli dobrze rozumiem, przykładowy rozkaz „okręty w sektorze 7 ostrzeliwują jednostki naziemne w sektorze szary 7” odnosi się do innej mapy. Swojego czasu w Konsulacie Sclavinii wprowadziliśmy mapę również opartą na sześciokątach: http://sclavinia.sarmacja.org/seg/miejscowosc.php?m=ELD — stosunkowo łatwo można dokonać odpowiedniego przeskalowania i wprowadzić automatyczną numerację.

Z kolei, nawiązując do równoległej dyskusji w Bialenii — na ile zaproponowany system jest możliwy do przełożenia na warunki wojny współczesnej? Myślę, że byłoby bardzo fajnie, gdyby polskie mikronacje w końcu posiadały jeden system, pozwalający na wspólne gry wojenne…
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) prokr. Hweltywk Romański, RkORF · LAN
Namiestnik № 2 Palatynatu Leocji
Dyniowy Padawan
LEOCKA PARTIA FASZYSTÓW JĘZYKOWYCH

Nikogo się nie ściga, ale wszystkich się poprawia, bo tak nakazują
wewnętrzna potrzeba, poczucie sprawiedliwości i wyznawany porządek rzeczy.

IGNATS IK RUTH

Nawet podczas realiozy sprawdzam skrzynkę helwetyk​@​gmail.com
Karl von Schwarzengrau
Republika Suderlandu

System wojenny

Post autor: Karl von Schwarzengrau »

Przepraszam, że odpisuję dopiero teraz.

Na pytanie o minimalną liczbę jednostek trochę trudno mi odpowiedzieć. W sierpniu jak toczyliśmy walki, Suderland dysponował 30 jednostkami (wtedy były pułki), a watażka sterowany przez Pana Dugosza 25 pułków. Teraz na start każda również posiadała liczbę jednostek w przedziale 25-30. Myślę, że takie minimum aby wykorzystać w pełni możliwości systemu to ok. 15 jednostek byłoby potrzebnych.

Co do samych map - Mistrz Gry posiada mapę zrobioną w gimpie, gdzie każdy typ mapy to warstwa. Nie widziałbym również nic przeciw temu aby taką mapę posiadali gracze. Próbowałem zrobić to na jednej mapie zrobionej w Paintcie lecz pojawił się tam problem z czytelnością. Granice sześciokątów (kolor granic odpowiadał terenowi) zlewały się czasami z kolorem wypełniającym figurę.

Na ile zaproponowany system jest możliwy do przełożenia na warunki wojny współczesnej to nie wiem. Problem w tym, że nie wiemy do końca jakby wyglądał globalny konflikt w realiach współczesnych. Są rozważania, że byłaby to wojna błyskawiczna gdzie strona X zniszczyłaby stronie Y wszystkie instalacje przy wykorzystaniu rakiet i lotnictwa, inni twierdzą, że byłaby to wojna nuklearna. Ja jestem ostrożny w takich rozważaniach i niewykluczone, że nowoczesny konflikt byłby podobny do realowej II wojny, a może nawet i I wojny światowej gdyby doszło do starcia armii potęg światowych. Według mnie na to jakby wyglądał konflikt współczesny spoglądamy przez konflikty gdzie światowa potęga walczy z jakąś małą armią lub armią źle wyposażoną. Wracając do odpowiedzi na te pytanie, myślę że wystarczałoby wykasować rozróżnienie na samoloty, zwiększyć zadawane przez nie obrażenia i pewnie dodać kilka elementów typu maskowanie, wykrywanie, lecz to wymagałoby dosyć dużego dopracowania, aby było możliwe do wdrożenia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ambasada Republiki Suderlandu”