[GPL 2022] SIŁY POWIETRZNE - kwestie organizacyjne, techniczne i dokrynalne.

Siły zbrojne Palatynatu Leocji
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

[GPL 2022] SIŁY POWIETRZNE - kwestie organizacyjne, techniczne i dokrynalne.

Post autor: Ronon Dex »

Ostatnia wiadomość z poprzedniej strony wątku

M2.r pisze:
22 lip 2022, 15:07
Ode mnie propozycja:
[---]
Il-76 może być bazą pod wiele różnych platform - transportowych, specjalistycznych, etc. W dodatku mimo mniejszego udźwigu i zasięgu od C-17, kosztuje tylko 1/3 ceny, czyli w miejsce jednego C-17 można kupić 3 Il-76.
Tylko, że liczy się też kompatybilność systemów... może i jest tańszy, ale możliwości są (jak sam zauważyłeś) mniejsze. Przy możliwości posiadania 3 sztuk samolotu transportowego i założeniu, że lotnictwo Leocji jest małe ale jak najbardziej nowoczesne - to jakieś realowe rosyjskie "wynalazki" (fajne, ale w dużej masie) przegrywają w przedbiegach.

Lotnictwo Leocji nie może iść na ilość maszyn, musi iść na jakość... bo jest małe.

A ponadto "tańszy-droższy"... w realu... to nie ma nic wspólnego z wirtualem. Skoro C-7 był produkowany w RAT już kilka lat temu, to obecnie po ewakuacji całego zaplecza projektowego i inżynierskiego, wraz z całą dokumentacją produkcyjną do Leocji - to C-7 będzie tańszy, niż ten "realowo" prymityw rodem z "realowej Rosji", którego trzeba by od podstaw konstruować.
Obrazek
Awatar użytkownika
M2.r Stempel
Obywatel
Lokalizacja: Bieberfelde

[GPL 2022] SIŁY POWIETRZNE - kwestie organizacyjne, techniczne i dokrynalne.

Post autor: M2.r »

Ronon Dex pisze:
22 lip 2022, 20:41
M2.r pisze:
22 lip 2022, 15:07
Ode mnie propozycja:
[---]
Il-76 może być bazą pod wiele różnych platform - transportowych, specjalistycznych, etc. W dodatku mimo mniejszego udźwigu i zasięgu od C-17, kosztuje tylko 1/3 ceny, czyli w miejsce jednego C-17 można kupić 3 Il-76.
Tylko, że liczy się też kompatybilność systemów... może i jest tańszy, ale możliwości są (jak sam zauważyłeś) mniejsze. Przy możliwości posiadania 3 sztuk samolotu transportowego i założeniu, że lotnictwo Leocji jest małe ale jak najbardziej nowoczesne - to jakieś realowe rosyjskie "wynalazki" (fajne, ale w dużej masie) przegrywają w przedbiegach.

Lotnictwo Leocji nie może iść na ilość maszyn, musi iść na jakość... bo jest małe.

A ponadto "tańszy-droższy"... w realu... to nie ma nic wspólnego z wirtualem. Skoro C-7 był produkowany w RAT już kilka lat temu, to obecnie po ewakuacji całego zaplecza projektowego i inżynierskiego, wraz z całą dokumentacją produkcyjną do Leocji - to C-7 będzie tańszy, niż ten "realowo" prymityw rodem z "realowej Rosji", którego trzeba by od podstaw konstruować.
Na dobrą sprawę nie tyle rosyjskiego, co kazachskiego. Natomiast jest to przede wszystkim samolot transportowy, technologicznie C-17 i Ił-476 niespecjalnie więc od siebie odstają. Awionika w Ile jest już po modernizacji, podobnie zresztą silniki, wymienione na oszczędniejsze Progresy PS-90. Konstrukcja znana i lubiana, również cywilnie. Podatna na zabudowy, więc jest baza do zwiększenia floty i w podobnych pieniądzach, co 3 gołe C-17, kupienia 4 i od razu zabudowania dodatkowej sztuki na cysternę powietrzną. Różnica jakościowa wynalazku jest niewielka, natomiast stosunek cena/jakość jest wybitnie na korzyść Iła, co warto wziąć pod uwagę w kontekście niewielkich flot samolotów, tak jak ma to miejsce w Leocji.
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

[GPL 2022] SIŁY POWIETRZNE - kwestie organizacyjne, techniczne i dokrynalne.

Post autor: Ronon Dex »

M2.r pisze:
23 lip 2022, 0:26
Natomiast jest to przede wszystkim samolot transportowy, technologicznie C-17 i Ił-476 niespecjalnie więc od siebie odstają.
C-17 zasięg 4500 km z ładunkiem 71 ton, a Ił-76TD podobny (4400 km) - ale z 52 tonami. Bez ładunku C-17 to 11500 km, a Ił tylko 9300 km. Lepsze parametry startu i lądowania ma C-17 i to sporo... pułap praktyczny też na korzyść C-17, podobnie jak ładunek maksymalny itd.

To są samoloty tej samej klasy, ale różnica techniki robi swoje - C-17 wygrywa praktycznie w każdym parametrze.
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Gwardia Palatynatu Leocji”