Przedsiębiorstwo Żeglugowe DEXMOR

Dyskusje związane z systemem gospodarczym Palatynatu Leocji
Awatar użytkownika
Helwetyk Romański Stempel
Namiestnik Palatynatu Leocji
Lokalizacja: Nowy Brzeg

Bialeńska Żegluga Morska

Post autor: Helwetyk Romański »

Ostatnia wiadomość z poprzedniej strony wątku

Ronon Dex pisze:
12 lis 2021, 13:17
O ile "szyper" by pasował... to już porucznik nie za bardzo.
Czyli powiedzmy, że można byłoby go dodać — zaraz nad starszym bosmanem? Można byłoby, za cytowaną historyczną ustawą, podzielić go, na przykład, na dwie lub trzy klasy (tu przykład trzech).

Ronon Dex pisze:
12 lis 2021, 13:17
Owszem w niektórych marynarkach handlowych jest to używane (np. u Brytyjczyków), to jest to jednak dublowanie już używanych "rang", bo mamy IV oficera, III oficera, II oficera, I oficera i starszego oficera. Już to jest nieco naciągane, bo w zasadzie I oficer i starszy oficer to samo...
Tak, w zasadzie starszy oficer powinien zniknąć, „tak zostało” po niestarannej lekturze Cioci Wikipedii, pomieszanie stopni i stanowisk (moje źródła podawały starszego oficera jako stanowisko wyższe od I oficera). Najchętniej bym w ogóle dokonał tutaj solidnego przenumerowania i uporządkowania nomenklatury. Na przykład, tu już wracając do porucznika kosztem „oficerów”:
  • 0: młodszy marynarz
  • 2: marynarz
  • 4: starszy marynarz
  • 8: sternik
  • 16: bosman
  • 32: starszy bosman
  • 64: IV oficer → szyper III klasy
  • 128: III oficer → szyper II klasy
  • 256: II oficer → szyper I klasy
  • 512: I oficer → porucznik
  • 1024: starszy oficer → porucznik żeglugi wielkiej
  • 2048: kapitan
  • 4096: kapitan żeglugi wielkiej
  • 8192: nadkapitan / kapitan floty / komodor / admirał
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) prokr. Hweltywk Romański, RkORF · LAN
Namiestnik № 2 Palatynatu Leocji
Dyniowy Padawan
LEOCKA PARTIA FASZYSTÓW JĘZYKOWYCH

Nikogo się nie ściga, ale wszystkich się poprawia, bo tak nakazują
wewnętrzna potrzeba, poczucie sprawiedliwości i wyznawany porządek rzeczy.

IGNATS IK RUTH

Nawet podczas realiozy sprawdzam skrzynkę helwetyk​@​gmail.com
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

Bialeńska Żegluga Morska

Post autor: Ronon Dex »

Moje zdanie jest takie, że po prostu dodaj tego Komodora i nie degraduj nikogo. W przeszłości tego systemu popełniono pewne błędy, ale ich naprawa "na siłę" będzie gorsza od tych błędów. Komodor to byłby po 8192 rejsach - mamy rok na kombinowanie czy coś wyżej... a w zasadzie jakieś dwa lata, bo raczej trudno się spodziewać kolejnych ponad 4 tysięcy rejsów w krótkim czasie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Helwetyk Romański Stempel
Namiestnik Palatynatu Leocji
Lokalizacja: Nowy Brzeg

Bialeńska Żegluga Morska

Post autor: Helwetyk Romański »

Ronon Dex pisze:
12 lis 2021, 20:12
Moje zdanie jest takie, że po prostu dodaj tego Komodora i nie degraduj nikogo.
To tak daję i — jak piszesz — będziemy się zastanawiać w najlepszym możliwym czasie, czyli później.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) prokr. Hweltywk Romański, RkORF · LAN
Namiestnik № 2 Palatynatu Leocji
Dyniowy Padawan
LEOCKA PARTIA FASZYSTÓW JĘZYKOWYCH

Nikogo się nie ściga, ale wszystkich się poprawia, bo tak nakazują
wewnętrzna potrzeba, poczucie sprawiedliwości i wyznawany porządek rzeczy.

IGNATS IK RUTH

Nawet podczas realiozy sprawdzam skrzynkę helwetyk​@​gmail.com
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

Przedsiębiorstwo Żeglugowe DEXMOR

Post autor: Ronon Dex »

Z dniem 15 czerwca 2022 przedsiębiorstwo zostało przeniesione na stałe do Palatynatu Leocji oraz otrzymało nową nazwę:
Przedsiębiorstwo Żeglugowe DEXMOR

Logo firmy malowane na statkach pozostaje bez zmian (zmienia się tylko nazwa firmy pod znakiem).

Obrazek

Obrazek
Portem macierzystym statków staje się Port Nowy Brzeg (a pływać będą pod banderą Leocji), ponieważ nabrzeże w Ronino jest oczywiście w stanie przyjąć jeden statek typu M-100, ale nie jest to miejsce przystosowane do przeładunku oraz bazowania większej ilości jednostek.

Na razie DEXMOR operuje 14 drobnicowcami typu M-100, które pływały w ramach systemu gospodarczego Leocji. Przedsiębiorstwo jednak miało więcej różnych jednostek, część z nich odpłynęła wraz z armatorem i jeszcze nie przybyła do Leocji - przybędą niebawem. Inne jednostki potrzebne do rozwoju działalności albo uda się odzyskać z Bialenii, ale trzeba będzie podobne gdzieś zakupić.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

Przedsiębiorstwo Żeglugowe DEXMOR

Post autor: Ronon Dex »

W ramach rozbudowy Przedsiębiorstwa Żeglugowego "DEXMOR" oraz przygotowań do działań równiez poza morskim systemem gospodarczym Leocji (czyli działaności również narracyjnej) statki naszego przedsiębiorstwa zostały wyremontowane oraz otrzymały nowe barwy nawiązujące kolorystyką do barw armatora - Ronona Dex.

Obrazek

Obrazek

Naniosiono nrównież nowy (aktualny) port macierzysty statków typu M-100 należących do PŻ DEXMOR.

Obrazek

W związku z odzyskaniem kilku jednostek oraz nabyciem nowych - co było związane z emigracją moich narracyjnych "poddanych" z lenna Razorno na wyspy Oceanii, Przedsiębiorstwo Żeglugowe DEXMOR powoli wprowadzi do eksploatacji nowe, pozyskane (odzyskane) jednostki morskie i będzie mogło świadczyć usługi w szerokim zakresie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

Przedsiębiorstwo Żeglugowe DEXMOR

Post autor: Ronon Dex »

Obrazek
Nieco zmienione logo Przedsiębiorstwa Żeglugowego "Dexmor" - główny motyw pozostał, ale dodano okalające barwy armatora, aby bardziej oddzielić się od dawnych bialeńskich związków naszej firmy.

W związku z ewakuacją floty dawnej Bialeńskiej Żeglugi Morskiej na wyspy Oceanii oraz zmianą nazwy na przedsiębiorstwo Żeglugowe „Dexmor” z siedzibą w Leocji, przed firmą stanęły nowe zadania i nowe możliwości.

W Republice Bialeńskiej zajmowaliśmy się transportem drobnicowym oraz stopniowo rozbudowując flotę przedsiębiorstwa przyjęliśmy również zadania zabezpieczenia portów na terenie Półwyspu Lisewskiego, transport promowy pomiędzy Wyspa Bialeńską, a Anatolią oraz kwestie zabezpieczenia prac podwodnych.

W chwili opuszczenia Bialenii i udania się na poszukiwania nowego miejsca do życia na wyspach Oceanii udało się nabyć ze stoczni bialeńskich trzy dodatkowe, wielkie jednostki: zbiornikowiec o nośności 160 tys. ton, gazowiec zdolny do przewozu 147 tys. m3 gazu, kontenerowiec o pojemności 9050 TEU oraz duży statek wycieczkowy – mogący przewozić 2300 pasażerów. Były to jednostki zbudowane dla innych przedsiębiorstw w Bialenii (Bialeńskiego Transportu Morskiego i Bialenskich Linii Oceanicznych), ale na skutek paromiesięcznego kompletnego zastoju gospodarczego w tym kraju nie zostały odebrane ze stoczni i udało się je nabyć za całkiem rozsądne kwoty.

Dzięki wsparciu tych jednostek udało nam się przeprowadzić sprawną operację emigracji z Bialenii na wyspy Oceanii. Obecnie do wyłącznego zabezpieczenia funkcjonowania niewielkiej, 10-tysięcznej społeczności Oceanii nie są potrzebne tak wielkie jednostki i w związku z tym cała flota została włączona do Przedsiębiorstwa Żeglugowego „Dexmor”, które w związku z tym będzie mogło znacznie rozszerzyć swoje działania, gdyż dotychczas zajmowaliśmy się tylko transportem drobnicowym w ramach systemu gospodarczego Leocji.

Obecnie jesteśmy w stania świadczyć usługi kompleksowego zaopatrywania Palatynatu Leocji drogą morską. Co prawda dysponujemy na razie tylko jednym tankowcem, kontenerowcem i gazowcem – jednak biorąc pod uwagę wielkość populacji oraz uzupełnienie tego kilkunastoma uniwersalnymi towarowcami o nośności 4500 t każdy powinno w zupełności wystarczyć przez jakiś czas, a flota Dexmoru może w razie potrzeby zostać rozbudowana o kolejne jednostki.

Jednocześnie Dexmor może się podjąć obsługi portu w Nowym Brzegu, gdyż obecnie dysponujemy zarówno holownikami holownikami typu H-33, jak i przywieźliśmy ze sobą z Bialenii dużą ilość małych jednostek w rodzaju kutrów i motorówek pilotowych. Mamy również niewielkie jednostki do zabezpieczenia portu – ratownictwo gaśnicze itp.

Były to jednostki używane w portach (Razorno, Koga, Ronin… ten pierwszy był zresztą dużym portem ze stocznią) mojego lenna na Półwyspie Lisewskim w Bialenii i zostały przetransportowane na wyspy Oceanii. Jednak biorąc pod uwagę zdecydowanie mniejszą populację oraz mniejszą ilość i wielkość portów (w zasadzie większość to przystanie) nie jest tam potrzebna taka ilość jednostek portowych i pomocniczych.

Ponieważ wszystkie przywiezione jednostki i wszystko to co przypłynęło z mojego lenna zostało obecnie włączone do Przedsiębiorstwa Żeglugowego „Dexmor” - to możemy część przetransportować do Leocji i zaoferować kompleksową obsługę portu w Nowym Brzegu.
Jednostki morskie (towarowe) Przedsiębiorstwa Żeglugowego „Dexmor”
1/ Kontenerowiec typu K110 – pojedyncza jednostka nazwana „Sokolnica”.

Obrazek

- pojemność - 107000 GT/9050 TEU
- długość - 314m
- szerokość - 45,6m
- zanurzenie - 15m
- prędkość - 25 w

2/ Zbiornikowiec typu Z160 – pojedyncza jednostka nazwana „Oceania”.

Obrazek

- nośność - 160tys. t
- długość - 314m
- szerokość - 45,6m
- zanurzenie - 18m
- prędkość - 16

3/ Gazowiec typu G150 – pojedyncza jednostka nazwana „Ronino”.

Obrazek

- ładunek - 147 tys. m3 gazu
- długość - 288m
- szerokość - 49m
- zanurzenie - 12,6m
- prędkość - 19,5 w

4. Statek do przewozu ładunków wielkogabarytowych i zabezpieczenia prac podwodnych typu JJ-140 - pojedyncza jednostka nazwana „Tytan”.

Jednostka przeznaczona do przewozu wielkogabarytowych ładunków np. elementów rurociągów oraz zabezpieczenia prac podwodnych. Dwa duże 900-tonowe dźwigi, które są przystosowane również do opuszczania ładunków na dno morskie.

Obrazek

Nośność (DWT): 13000 t
Długość: 144,3 m
Szerokość: 26,7 m
Zanurzenie: 7,5 m
Prędkość: 18 w
Załoga: 80
Ładunek maksymalny: 1800 ton
Sprzęt: 2 dźwigi 900-tonowe.

5. Uniwersalne statki towarowe serii M100 - 14 statków (pływają również w morskim systemie gospodarczym Leocji).

Nowoczesny drobnicowiec, wyposażony w dwa dźwigi ładunkowe - co umożliwia korzystanie również z portów o znikomej infrastrukturze przeładunkowej. Statek z dużym stopniu zautomatyzowany, wymagający niewielkiej załogi.

Obrazek

Nośność (DWT): 4500 t
Długość: 104 m
Szerokość: 18 m
Zanurzenie: 5,43 m
Prędkość: 16,6 w
Załoga: 17

3. Holowniki pełnomorskie typu H-75 - 2 jednostki
Duży, uniwersalny holownik pełnomorski - jednostka zdolna do holowania nawet dużych statków. Jednostka może pełnić również role statku zaopatrzeniowego dla platform wiertniczych oraz zabezpieczenia prac podwodnych.

Obrazek

Nośność (DWT): 3567 t
Długość: 75,05 m
Szerokość: 18 m
Zanurzenie: 5,43 m
Prędkość: 20,5 w
Jednostki pasażerskie Przedsiębiorstwa Żeglugowego „Dexmor”.
1/ Statek wycieczkowy serii P230 – pojedyncza jednostka nazwana „Posejdon”.

Obrazek

- ilość pasażerów 2300
- długość - 293m
- szerokość - 33,5m
- zanurzenie - 6,5m
- prędkość - 22 w
- załoga - 700

2/ Promy pasażersko-samochodowe – 2 jednostki.

Obrazek

Nośność (DWT): 10100 t
Długość: 215,5 m
Szerokość: 31,8 m
Zanurzenie: 6,05 m
Prędkość: 22 w
Załoga: 17
Możliwość przewozu 1360 pasażerów i 250 samochodów (w tym ciężarowe).

3. Katamarany pasażerskie SKP-40 - 8 jednostek (z tym, że większość jest wykorzystywana na wyspach Oceanii), na chwilę obecną nie ma „wolnych jednostek” do użytku na Wyspie Leockiej. Możemy testowo przenieść tam jeden katamaran.

Obrazek

Długość: 39,9 m
Szerokość: 10,8 m
Zanurzenie: 1,26 m
Prędkość: 38 w (bez ładunku do 41 w)
Załoga: 6
Pasażerowie: 187

4. Promy samochodowy LPR-90 - 2 jednostki (zbudowano 6, ale 4 pozostały w Bialenii), ponieważ na wyspach Oceanii nie ma dla nich zastosowania to możemy je skierować do łączności pomiędzy główna wyspą, a „wyspą północną).

Obrazek

Nośność (DWT): 612 t
Długość: 93,2 m
Szerokość: 17,5 m
Zanurzenie: 2,75 m
Prędkość: 14 w
Pasażerowie: 895
Samochody: 140

Pozostałem jednostki specjalistyczne, służące do zabezpieczenia portów zostaną przedstawione jeżeli Kapitanat Portu Nowy Brzeg wyrazi zainteresowanie współpracą z Dexmorem w tym zakresie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

Bialeńska Żegluga Morska

Post autor: Ronon Dex »

Od dzisiejszego poranka Bialeńska Żegluga Morska dysponuje 15-toma statkami typu M-100...

- MV "Razorno"
- MV "Koga"
- MV "Ronin"
- MV "Lisewo"
- MV "Pasat"
- MV "Lisendorff"
- MV 'Thirsk"
- MV "Norman"
- MV "Altmark"
- MV "Mistral"
- MV "Marin"
- MV "Szwemlic"
- MV "Wilczyn"
- MV "Tobolsk"
- MV "Kalio"

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zgodnie z systemem nazewniczym dla statków typu M100 - nadano mu nazwę "KALIO" czyli od miasta zarządzanego przez właściciela DEXMOR-u... przy czym wszystkie poprzednie statki brały swoje nazwy od miast Półwyspu Lisewskiego w Bialenii, a najnowszy (po mojej emigracji z RB do Leocji) od portowego miasta w Oceanii Leockiej na Wyspie Moku.

Budowa (a raczej sfinansowanie) 15-tego statku wymagało około 1977 rejsów całą flotą. Na chwilę obecną statki BŻM odbyły 86142 rejsy, przewiozły 4817097 ton towarów oraz przepłynęły 165696000 km.
Obrazek
Awatar użytkownika
Helwetyk Romański Stempel
Namiestnik Palatynatu Leocji
Lokalizacja: Nowy Brzeg

Bialeńska Żegluga Morska

Post autor: Helwetyk Romański »

Ronon Dex pisze:
20 paź 2022, 10:56
Od dzisiejszego poranka Bialeńska Żegluga Morska dysponuje 15-toma statkami typu M-100...
Fe-no-me-nal-ny wynik, gratuluję! 🥂

Aż wysłałem swoje statki po długiej przerwie…
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) prokr. Hweltywk Romański, RkORF · LAN
Namiestnik № 2 Palatynatu Leocji
Dyniowy Padawan
LEOCKA PARTIA FASZYSTÓW JĘZYKOWYCH

Nikogo się nie ściga, ale wszystkich się poprawia, bo tak nakazują
wewnętrzna potrzeba, poczucie sprawiedliwości i wyznawany porządek rzeczy.

IGNATS IK RUTH

Nawet podczas realiozy sprawdzam skrzynkę helwetyk​@​gmail.com
Awatar użytkownika
Ignats ik Ruth Stempel
Przewodniczący Senatu Palatynatu Leocji

Bialeńska Żegluga Morska

Post autor: Ignats ik Ruth »

Ronon Dex pisze:
20 paź 2022, 10:56
Od dzisiejszego poranka Bialeńska Żegluga Morska dysponuje 15-toma statkami typu M-100.
Przyłączam się do gratulacji! Wow!
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
(—) Ignats Urban ik Ruth
Lᴇᴏᴄᴋᴀ Pᴀʀᴛɪᴀ Fᴀsᴢʏsᴛóᴡ Jᴇ̨ᴢʏᴋᴏᴡʏᴄʜ
ODPOWIEDZ

Wróć do „Port w Nowym Brzegu”