Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Awatar użytkownika
Helwetyk Romański Stempel
Namiestnik Palatynatu Leocji
Lokalizacja: Nowy Brzeg

Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Post autor: Helwetyk Romański »

Ostatnia wiadomość z poprzedniej strony wątku

Heinz-Werner Grüner pisze:
01 gru 2021, 12:16
Natomiast leockość ma coś wspólnego z czarnym na pewno. ;)
Czarny kolor* jest najpiękniejszy. Natomiast teraz sobie uświadomiłem, że nowe malowanie także idealnie pasuje do zdjęcia w tle forum. 😍

⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯
* Tak, wiem, czarny to nie kolor.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) prokr. Hweltywk Romański, RkORF · LAN
Namiestnik № 2 Palatynatu Leocji
Dyniowy Padawan
LEOCKA PARTIA FASZYSTÓW JĘZYKOWYCH

Nikogo się nie ściga, ale wszystkich się poprawia, bo tak nakazują
wewnętrzna potrzeba, poczucie sprawiedliwości i wyznawany porządek rzeczy.

IGNATS IK RUTH

Nawet podczas realiozy sprawdzam skrzynkę helwetyk​@​gmail.com
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Post autor: Ronon Dex »

Ignats ik Ruth pisze:
30 lis 2021, 22:51
Jako osoba stroniąca od wojenki, ale jarająca się estetyką wojska, chciałbym spytać od razu, czy restrukturyzacja uaktywni konkurs na malowanie ogonów? :D
Malowanie ogonów umarło śmiercią naturalną… po prostu nie było chętnych oprócz jednego projektu Namiestnika Romańskiego. Zresztą został zrealizowany i pozostał jedynym.

W obecnej sytuacji raczej nie będziemy tego kontynuować na tych maszynach… Był to pomysł dostosowany do jednelitego malowania, które wtedy było pewną koniecznością. Ten dodatek do FSX ma „koszmarne” rozwiązanie teksturowania. Cała środkowa część kadłuba to kawałki blach umieszczone osobno od podkładu i do tego wszystkiego w innym rozmiarze niż reszta, a co więcej niektóre są „rozciągane” przy nakładaniu na model. Tym samy zrobienie na tym „plam” to praca na kilkadziesiąt godzin, bo wszystko trzeba sprawdzać doświadczalnie. Nie miałem do tego „zacięcia”…

Dopiero po pewnym czasie wróciłem do tego dodatku przy okazji robienia tej maszyny dla Protektoratu Nan Di (terytorium zależne Brodrii), który ma „klimat chiński”. W realu ta maszyna to chiński myśliwiec J-10 – w sumie ogólnie dość przeciętna maszyna tej klasy czyli ani zła, ani jakoś wybijająca się ponad inne podobne. Ale ponieważ jest po prostu ładny to został wybrany – bo z symulatorka bierzmy sam model, a reszta jest (jak to w mikronacjach) umowna i można go u nas oceniać i wyposażyć dowolnie.

Ponieważ zrobiono mnie tam Generałem-Gubernatorem Nan Di to sobie umieściłem takie militarystyczne pseudo-Chiny zależne od Brodrii, która w sumie bazuje w wielu aspektach na Rosji. Ot taka przewrotność mikronacyjnej „historii”. Zresztą Andrzej Ordyński vel Swarzewski ma tam region udający Mongolię (a jakże – na północ od Nan Di) tyle, że będący w granicach imperialnej Brodrii (Nan Di jest terytorium zależnym).

Wtedy to siadłem i się uparłem by zrobić na tym samolocie jednak malowanie inne niż jednolite (czy dwubarwne góra-dół). Po kilku różnych próbach doszedłem do tego, że najlepiej wychodzi właśnie takie „geometryczne”, gdzie cały środek kadłuba ma jednak taką samą, jednolitą barwę. Naturalna konsekwencją było przerobienie tego na potrzeby Leocji poprzez podmianę kolorów na „morskie”.

Zresztą maszyny, które trafią do 1 Eskadry będą wyprodukowane właśnie w Nan Di – w Zakładach Lotniczych „Shingon”, bo RAT w ramach umów biznesowych przekazał produkcję F-10 i F-11 właśnie tam. Oczywiście nie zmienia to faktu, że sfinansują to Siły Zbrojne Republiki Bialeńskiej w ramach umowy dotyczącej eksploatowania bazy lotniczo-morskiej w Leocji. Jesteśmy więc w dobrej sytuacji, bo nie musimy się przejmować skąd na to bierzemy… i tak płaci Bialenia.

Samoloty obecnie noszą nazwę Shingon Xiaolong, ale oczywiście my sobie możemy go dalej oznaczać zgodnie z terminologią RAT czyli F-10A i F-10B. Zresztą obecnie Bialenia i Brodria to państwa stowarzyszone co uprasza takie biznesowe procedury.

Jeśli chodzi o kwestię malowania ogonów to nie widzę powodu by ta koncepcja powróciła, ale np. na maszynach w 2. Eskadrze, gdzie będą samoloty i śmigłowce o różnym przeznaczeniu i niekoniecznie bojowym. Będzie tam trochę możliwości np. „wdzięczne” są maszyny transportowe, szczególnie takie będące wersją samolotów pasażerskich – duże, widoczne powierzchnie.

Generalnie planowany stan samolotów w eskadrze to będzie:

Obrazek

15 wielozadaniowych samolotów myśliwskich F-10A (jednomiejscowych)
- z tego 12 w trzech kluczach bojowych
- 2 w kluczy technicznym (zapasowe)
- 1 w dowództwie (osobisty d-cy eskadry)

4 wielozadaniowe samoloty myśliwskie F-10B (dwumiejscowe)

4 samoloty szkolno bojowe FT-5.

1 samolot dostosowany do działań WRE – na bazie D-4C.

Eskadra może jest nieco rozbudowana, ale taka to już specyfika „mikroskopijnych” sił powietrznych (w realu również), pewne elementy muszą być skomasowane. Samolot FT-5 już jeden użytkujemy – jako osobisty Dowódcy Gwardii… czyli mój. Dostaniemy jeszcze 4 sztuki do szkolenia pilotów "na miejscu”, a zawsze w razie czego mogą być uzbrojone i pełnić funkcje bojowe-pomocnicze.

Samoloty dzięki mojej zabawie z Nan-Di mają przygotowane malowanie na podobnej zasadzie jak to „geometryczne” na F-10 (tylko kolory muszę podmienić) czyli będzie to do siebie pasowało.

Dodatkowo będzie samolot rozpoznania i walki radioelektronicznej na bazie dyspozycyjnego D-4C (używamy takich w DRAK) – niewielkie to, ale w realu i takie bywają (niekoniecznie wielkie na bazie maszyn pasażerskich). W praktyce realowej te Lerjety latały w takiej roli np. w czasie wojny o Falklandy. Wielkich sukcesów z tego nie było, ale to akurat nie wina użycia tego typu maszyn, ale bardziej kwestia ogólna.

Muszę pokombinować z 2. Eskadrą… tutaj trochę mamy – ale na pewno trzeba będzie sformować klucz transportowy (samolot VIP, jakiś tankowiec powietrzny + jeszcze dwie maszyny transportowe), klucz śmigłowców (mamy na razie dwa małe), klucz patrolowo ratowniczy – w końcu wody wokół wyspy nie brakuje), klucz lekkich samolotów (2 mamy, nad pozostałymi myślę).
Obrazek
Awatar użytkownika
Oswald Baskerville Stempel
Kurator Palatynatu Leocji
Lokalizacja: Nowy Brzeg

Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Post autor: Oswald Baskerville »

Ja nie mam żadnych uwag do modernizacji, jedynie pochwalam. Mam za to pytanie, bo lubię inicjatywy, które nie ograniczają się do narracji: czy jest szansa na jakieś "urealnienie" Gwardii? Jakiś symulator? Gra, w której możemy "przeprowadzić szkolenie wojskowe", albo "manewry", znaczy poszczelać się trochę?
(—) Oswald Baskerville, Kurator Palatynatu Leocji
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Helwetyk Romański Stempel
Namiestnik Palatynatu Leocji
Lokalizacja: Nowy Brzeg

Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Post autor: Helwetyk Romański »

Ronon Dex pisze:
01 gru 2021, 12:36
Ten dodatek do FSX ma „koszmarne” rozwiązanie teksturowania.
Z przykrością potwierdzam. Brakuje dobrego, wygodnego, pozwalającego na pracę bezpośrednio na modelu, narzędzia. Dopasowywanie elementów, zmiana, zapis, eksport, podgląd, dopasowywanie elementów, zmiana, zapis, eksport, podgląd… Zrobiłem sobie, sportowo, podejście do samolotu rządowego i, niestety, dałem za wygraną w okolicach 10% prac nad projektem.

Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) prokr. Hweltywk Romański, RkORF · LAN
Namiestnik № 2 Palatynatu Leocji
Dyniowy Padawan
LEOCKA PARTIA FASZYSTÓW JĘZYKOWYCH

Nikogo się nie ściga, ale wszystkich się poprawia, bo tak nakazują
wewnętrzna potrzeba, poczucie sprawiedliwości i wyznawany porządek rzeczy.

IGNATS IK RUTH

Nawet podczas realiozy sprawdzam skrzynkę helwetyk​@​gmail.com
Awatar użytkownika
Ignats ik Ruth Stempel
Przewodniczący Senatu Palatynatu Leocji

Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Post autor: Ignats ik Ruth »

Jak na moje, to jest b. fajny!
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
(—) Ignats Urban ik Ruth
Lᴇᴏᴄᴋᴀ Pᴀʀᴛɪᴀ Fᴀsᴢʏsᴛóᴡ Jᴇ̨ᴢʏᴋᴏᴡʏᴄʜ
Awatar użytkownika
Helwetyk Romański Stempel
Namiestnik Palatynatu Leocji
Lokalizacja: Nowy Brzeg

Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Post autor: Helwetyk Romański »

Ignats ik Ruth pisze:
01 gru 2021, 13:51
Jak na moje, to jest b. fajny!
Bardzo to nie jest. Know your limits.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
(—) prokr. Hweltywk Romański, RkORF · LAN
Namiestnik № 2 Palatynatu Leocji
Dyniowy Padawan
LEOCKA PARTIA FASZYSTÓW JĘZYKOWYCH

Nikogo się nie ściga, ale wszystkich się poprawia, bo tak nakazują
wewnętrzna potrzeba, poczucie sprawiedliwości i wyznawany porządek rzeczy.

IGNATS IK RUTH

Nawet podczas realiozy sprawdzam skrzynkę helwetyk​@​gmail.com
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Post autor: Ronon Dex »

Oswald Baskerville pisze:
01 gru 2021, 12:42
Ja nie mam żadnych uwag do modernizacji, jedynie pochwalam. Mam za to pytanie, bo lubię inicjatywy, które nie ograniczają się do narracji: czy jest szansa na jakieś "urealnienie" Gwardii? Jakiś symulator? Gra, w której możemy "przeprowadzić szkolenie wojskowe", albo "manewry", znaczy poszczelać się trochę?
Symulator? Jak najbardziej... do tych malowań używam FSX, bo jest niemłody i w związku z tym ma masę dodatków płatnych oraz darmowych, a ponadto system instalacji malowań jest bardzo prosty. Notatnik w Windy starcza do zrobienia wpisu by czytało zrobione malowanie.

Do "latania" dla własnej przyjemności to już aktualny FS2020... screeny w Aeroklubie. Ten nowy pewnie najwcześniej za rok dorobi się modów, które warto kupić, a 5 będzie ich tyle jak w FSX.

Tak więc zapraszam... tryby online oczywiście są. Można nawet "latać" na dwa kompy w kabinach maszyn dwumiejscowych.

Reszta potem, bo wchodzę zaraz na 3 "wszczepa"... z przychodni "nadaję".
Obrazek
Awatar użytkownika
Oswald Baskerville Stempel
Kurator Palatynatu Leocji
Lokalizacja: Nowy Brzeg

Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Post autor: Oswald Baskerville »

Myślałem o czymś lżejszym, o bardzo niskiej barierze wejścia, tak by móc zaangażować możliwie największą grupę. Podane propozycje są super, ale nie będę ukrywał, że z niedoboru czasu trudno byłoby mi je sprawdzić, wygrywają opcje prostsze. Może to zabrzmi banalnie, ale jakieś War Thunder czy coś?
(—) Oswald Baskerville, Kurator Palatynatu Leocji
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Post autor: Ronon Dex »

Oswald Baskerville pisze:
01 gru 2021, 15:39
Myślałem o czymś lżejszym, o bardzo niskiej barierze wejścia, tak by móc zaangażować możliwie największą grupę.
A co to jest "bariera wejścia"? Bez przesady FSX nie jest nadmiernie skomplikowany w obsłudze, zresztą nawet ten najnowszy FS2020 można sobie (jak ktoś lubi) obiżyć z poziomu "full real" do minimalnego. Nie sprawdzałem takich opcji, ale chyba nawet da się tak ustawić by się samolot bezkarnie od ziemi odbijał.

To nie jest symulator bojowy, gdzie bez odpowieniego oprzyrządowania (dobrzy joystick, przepustnica, pedały czy Track IR) nie masz szans w starciu z odpowiednio wyposażonym przeciwnikiem. FS-y do symulatory cywilne, a jak maszyny wojskowe to "pokojowe" - tam multi polega na współuczestnictwie w powietrzu (często na wirtualnej kontroli lotów i procedurach), a nie na "zabijaniu się". Prostszymi maszynami to się da ze zwykły joystickiem i myszą. To całe oprzyrządowanie jest bardzeij dla klimatu... https://i.imgur.com/g4ax5xe.png
Oswald Baskerville pisze:
01 gru 2021, 15:39
Może to zabrzmi banalnie, ale jakieś War Thunder czy coś?
Nie wiem co to jest... jakaś lotnicza "strzelanka"? Przyznam, że się nie interesowałem czymś takim, bo wyznaję zasadę, że aby symulator mnie bawił musi mieć odpowiednio wysoki stopień trudności. FSX już go nie ma... ale to rzecz z 2006 czyli sprzed 15 lat. Flight Simulatory MS są długowieczne, dzięki stałemu dopływowi modyfikacji.

Zresztą nie oszukujmy się gry z tej serii (MSFS) nigdy nie polegały na jakimś karkołomnym utrudnieniu wirtualnego latania - to raczej zabawa w nawigację, komunikację (sieciowo), odwzorowanie całego świata, realne lotniska itd. Choć oczywiście są dodatki, gdzie bez porządnej instrukcji trudno uruchomić silnik. Jednak większość to raczej poziom pod tym względem dość prosty.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronon Dex Stempel

Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Post autor: Ronon Dex »

Helwetyk Romański pisze:
01 gru 2021, 13:01
Dopasowywanie elementów, zmiana, zapis, eksport, podgląd, dopasowywanie elementów, zmiana, zapis, eksport, podgląd… Zrobiłem sobie, sportowo, podejście do samolotu rządowego i, niestety, dałem za wygraną w okolicach 10% prac nad projektem.
Powiem więcej... zmiana "głupiego numeru" na samolocie (poza defaultowymi, gdzie można z generatora - ale tylko tam gdzie dali, w kolorze jaki dali, i w czcionce którą ustawili. Wymaga konwertowania pliku dwukrotnie (z warstw do bmp, z bmp na np. dds... niby można "na skróty", ale nie zawsze zadziała, a raczej zwykle nie), skopiowaniu folderu, wklejania zmienianego pliku oraz wpisania odpowiedniego tekstu do pliku konfiguracyjnego danej maszyny (dodanie kolejnego samolotu z nowym numerem). Prosta technicznie zabawa ze zrobiniem wszytskich samolotów 1. Eskadry to jakieś 3 godziny powtarzania tych samych czynności (bo trzeba to powtórzyć dla każdej wejski uzbrojenia - ten dodatek nie ma jeszcze możliwości ustawiania podwieszen z poziomu edytora). Oczywiście mógłbym zrobić screena z boku i programem graficznym wstawić numery... ale to się nie godzi. Wszystkie samoloty leocji muszą u mnie latać i basta.

PS. Podeśli to co zrobiłeś... dokończę. Alebo po prostu namaż to tak bym wiedział jak to ma wyglądać. Akurat ten Airbus jest bardzo prosty i szybki do teksturowania.
Obrazek
Awatar użytkownika
Oswald Baskerville Stempel
Kurator Palatynatu Leocji
Lokalizacja: Nowy Brzeg

Projekt modernizacji sił lotniczych Gwardii.

Post autor: Oswald Baskerville »

Ronon Dex pisze:
01 gru 2021, 16:37
A co to jest "bariera wejścia"? Bez przesady FSX nie jest nadmiernie skomplikowany w obsłudze.
Może i nie jest, ale prostą grą dla każdego również nie wydaje się być. Niska bariera wejścia to bardzo niska lub równa zeru cena gry i łatwa obsługa. Jeśli obsługa samolotu w FSX jest bardziej skomplikowana niż jazda autem w GTA, a z pewnością jest, to już jest to gra zbyt skomplikowana, by we wspólną zabawę zaangażować więcej osób. Nie umniejszam tu FSX i frajdzie z tego symulatora, po prostu nie jest to gra odpowiednia do zastosowania, o którym myślę.
(—) Oswald Baskerville, Kurator Palatynatu Leocji
ObrazekObrazek
Zablokowany

Wróć do „Archiwum Wojskowe im. Ignatsa Urbana ik Rutha”