Nieco zmienione logo Przedsiębiorstwa Żeglugowego "Dexmor" - główny motyw pozostał, ale dodano okalające barwy armatora, aby bardziej oddzielić się od dawnych bialeńskich związków naszej firmy.
W związku z ewakuacją floty dawnej Bialeńskiej Żeglugi Morskiej na wyspy Oceanii oraz zmianą nazwy na przedsiębiorstwo Żeglugowe „Dexmor” z siedzibą w Leocji, przed firmą stanęły nowe zadania i nowe możliwości.
W Republice Bialeńskiej zajmowaliśmy się transportem drobnicowym oraz stopniowo rozbudowując flotę przedsiębiorstwa przyjęliśmy również zadania zabezpieczenia portów na terenie Półwyspu Lisewskiego, transport promowy pomiędzy Wyspa Bialeńską, a Anatolią oraz kwestie zabezpieczenia prac podwodnych.
W chwili opuszczenia Bialenii i udania się na poszukiwania nowego miejsca do życia na wyspach Oceanii udało się nabyć ze stoczni bialeńskich trzy dodatkowe, wielkie jednostki: zbiornikowiec o nośności 160 tys. ton, gazowiec zdolny do przewozu 147 tys. m3 gazu, kontenerowiec o pojemności 9050 TEU oraz duży statek wycieczkowy – mogący przewozić 2300 pasażerów. Były to jednostki zbudowane dla innych przedsiębiorstw w Bialenii (Bialeńskiego Transportu Morskiego i Bialenskich Linii Oceanicznych), ale na skutek paromiesięcznego kompletnego zastoju gospodarczego w tym kraju nie zostały odebrane ze stoczni i udało się je nabyć za całkiem rozsądne kwoty.
Dzięki wsparciu tych jednostek udało nam się przeprowadzić sprawną operację emigracji z Bialenii na wyspy Oceanii. Obecnie do wyłącznego zabezpieczenia funkcjonowania niewielkiej, 10-tysięcznej społeczności Oceanii nie są potrzebne tak wielkie jednostki i w związku z tym cała flota została włączona do Przedsiębiorstwa Żeglugowego „Dexmor”, które w związku z tym będzie mogło znacznie rozszerzyć swoje działania, gdyż dotychczas zajmowaliśmy się tylko transportem drobnicowym w ramach systemu gospodarczego Leocji.
Obecnie jesteśmy w stania świadczyć usługi kompleksowego zaopatrywania Palatynatu Leocji drogą morską. Co prawda dysponujemy na razie tylko jednym tankowcem, kontenerowcem i gazowcem – jednak biorąc pod uwagę wielkość populacji oraz uzupełnienie tego kilkunastoma uniwersalnymi towarowcami o nośności 4500 t każdy powinno w zupełności wystarczyć przez jakiś czas, a flota Dexmoru może w razie potrzeby zostać rozbudowana o kolejne jednostki.
Jednocześnie Dexmor może się podjąć obsługi portu w Nowym Brzegu, gdyż obecnie dysponujemy zarówno holownikami holownikami typu H-33, jak i przywieźliśmy ze sobą z Bialenii dużą ilość małych jednostek w rodzaju kutrów i motorówek pilotowych. Mamy również niewielkie jednostki do zabezpieczenia portu – ratownictwo gaśnicze itp.
Były to jednostki używane w portach (Razorno, Koga, Ronin… ten pierwszy był zresztą dużym portem ze stocznią) mojego lenna na Półwyspie Lisewskim w Bialenii i zostały przetransportowane na wyspy Oceanii. Jednak biorąc pod uwagę zdecydowanie mniejszą populację oraz mniejszą ilość i wielkość portów (w zasadzie większość to przystanie) nie jest tam potrzebna taka ilość jednostek portowych i pomocniczych.
Ponieważ wszystkie przywiezione jednostki i wszystko to co przypłynęło z mojego lenna zostało obecnie włączone do Przedsiębiorstwa Żeglugowego „Dexmor” - to możemy część przetransportować do Leocji i zaoferować kompleksową obsługę portu w Nowym Brzegu.
Jednostki morskie (towarowe) Przedsiębiorstwa Żeglugowego „Dexmor”
1/ Kontenerowiec typu K110 – pojedyncza jednostka nazwana „Sokolnica”.
- pojemność - 107000 GT/9050 TEU
- długość - 314m
- szerokość - 45,6m
- zanurzenie - 15m
- prędkość - 25 w
2/ Zbiornikowiec typu Z160 – pojedyncza jednostka nazwana „Oceania”.
- nośność - 160tys. t
- długość - 314m
- szerokość - 45,6m
- zanurzenie - 18m
- prędkość - 16
3/ Gazowiec typu G150 – pojedyncza jednostka nazwana „Ronino”.
- ładunek - 147 tys. m3 gazu
- długość - 288m
- szerokość - 49m
- zanurzenie - 12,6m
- prędkość - 19,5 w
4. Statek do przewozu ładunków wielkogabarytowych i zabezpieczenia prac podwodnych typu JJ-140 - pojedyncza jednostka nazwana „Tytan”.
Jednostka przeznaczona do przewozu wielkogabarytowych ładunków np. elementów rurociągów oraz zabezpieczenia prac podwodnych. Dwa duże 900-tonowe dźwigi, które są przystosowane również do opuszczania ładunków na dno morskie.
Nośność (DWT): 13000 t
Długość: 144,3 m
Szerokość: 26,7 m
Zanurzenie: 7,5 m
Prędkość: 18 w
Załoga: 80
Ładunek maksymalny: 1800 ton
Sprzęt: 2 dźwigi 900-tonowe.
5. Uniwersalne statki towarowe serii M100 - 14 statków (pływają również w morskim systemie gospodarczym Leocji).
Nowoczesny drobnicowiec, wyposażony w dwa dźwigi ładunkowe - co umożliwia korzystanie również z portów o znikomej infrastrukturze przeładunkowej. Statek z dużym stopniu zautomatyzowany, wymagający niewielkiej załogi.
Nośność (DWT): 4500 t
Długość: 104 m
Szerokość: 18 m
Zanurzenie: 5,43 m
Prędkość: 16,6 w
Załoga: 17
3. Holowniki pełnomorskie typu H-75 - 2 jednostki
Duży, uniwersalny holownik pełnomorski - jednostka zdolna do holowania nawet dużych statków. Jednostka może pełnić również role statku zaopatrzeniowego dla platform wiertniczych oraz zabezpieczenia prac podwodnych.
Nośność (DWT): 3567 t
Długość: 75,05 m
Szerokość: 18 m
Zanurzenie: 5,43 m
Prędkość: 20,5 w
Jednostki pasażerskie Przedsiębiorstwa Żeglugowego „Dexmor”.
1/ Statek wycieczkowy serii P230 – pojedyncza jednostka nazwana „Posejdon”.
- ilość pasażerów 2300
- długość - 293m
- szerokość - 33,5m
- zanurzenie - 6,5m
- prędkość - 22 w
- załoga - 700
2/ Promy pasażersko-samochodowe – 2 jednostki.
Nośność (DWT): 10100 t
Długość: 215,5 m
Szerokość: 31,8 m
Zanurzenie: 6,05 m
Prędkość: 22 w
Załoga: 17
Możliwość przewozu 1360 pasażerów i 250 samochodów (w tym ciężarowe).
3. Katamarany pasażerskie SKP-40 - 8 jednostek (z tym, że większość jest wykorzystywana na wyspach Oceanii), na chwilę obecną nie ma „wolnych jednostek” do użytku na Wyspie Leockiej. Możemy testowo przenieść tam jeden katamaran.
Długość: 39,9 m
Szerokość: 10,8 m
Zanurzenie: 1,26 m
Prędkość: 38 w (bez ładunku do 41 w)
Załoga: 6
Pasażerowie: 187
4. Promy samochodowy LPR-90 - 2 jednostki (zbudowano 6, ale 4 pozostały w Bialenii), ponieważ na wyspach Oceanii nie ma dla nich zastosowania to możemy je skierować do łączności pomiędzy główna wyspą, a „wyspą północną).
Nośność (DWT): 612 t
Długość: 93,2 m
Szerokość: 17,5 m
Zanurzenie: 2,75 m
Prędkość: 14 w
Pasażerowie: 895
Samochody: 140
Pozostałem jednostki specjalistyczne, służące do zabezpieczenia portów zostaną przedstawione jeżeli Kapitanat Portu Nowy Brzeg wyrazi zainteresowanie współpracą z Dexmorem w tym zakresie.